Medische Fitness

Voeding & Krachtsport

Naast de rol die voeding speelt in de gezondheid van mensen, is voeding ook een van de factoren die bepalend is voor het prestatievermogen. Een adequate inname van energie en voedingsstoffen zorgt voor een optimale adaptatie en prestatie. Ook voor het bewerkstelligen van veranderingen in de lichaamssamenstelling speelt voeding een essentiële rol.

Ook binnen de fitnesswereld en krachtsport is er altijd veel aandacht geweest voor voeding. Vooral eiwitinname en suppletie staan vaak centraal in de voedingskeuzes die krachtsporters maken. De keuzes echter die sporters maken berusten vaak op anekdotisch bewijs en trial-and-error. Dit is vanaf nu verleden tijd! Het is nu mogelijk om een adequaat voedingsadvies te krijgen dat gebaseerd is op wetenschappelijk bewijs.

Je krijgt een op maat gesneden sportvoedingsadvies, waarbij rekening is gehouden met zowel de gezondheid als het prestatievermogen. Er wordt vastgesteld wat de persoonlijke doelstellingen zijn en welke factoren, naast voeding, daarop van invloed zijn.

Op basis van een voedingsanalyse wordt een individueel voedingsbegeleidingsplan opgesteld en wij evalueren en stellen het geadviseerde plan eventueel bij zodat de individuele doelstellingen van de cliënt gerealiseerd kunnen worden.
Wij stellen verder op basis van een probleemanalyse een trainingsprogramma op gericht op bevordering van gezondheid, prestatie en/of welzijn, voeren dit programma uit en evalueren waarbij maximaal rekening wordt gehouden met de doelstellingen en mogelijkheden van de cliënt.

Tarieven:

Compleet voedingsbegeleidingsplan: €95,- (o.a. beweeg/voedingsanalyse, macro’s & voedingsschema)

Compleet voedingsbegeleidingsplan plus trainingsprogramma krachtsport: €110,-

Los trainingsprogramma krachtsport: €25,-

 

Medische Fitness & Blessurepreventie

Het RugFit Programma is gericht op het bestrijden van de rugpijn. Wanneer je rugpijn hebt is het belangrijk om te weten welke bewegingen in welke richting POSITIEF werken op de pijnklachten. Dit noemen we de ‘voorkeursrichting’. Daarom wordt er eerst gestart met het testen van deze voorkeursrichting en gaan we vervolgens trainen in de voorkeursrichting. Door de oefeningen uit te voeren in de persoonlijke voorkeursrichting ga je rugpijn het beste te lijf. Oefeningen in de niet-voorkeursrichting verergeren de rugpijn en werken averechts. De duur van het programma is afhankelijk van je persoonlijke situatie.

Gedurende het programma doorloop je een aantal vaste stappen en programma’s om tot het optimale resultaat te komen, een sterke en pijnvrije rug. Naargelang de persoonlijke situatie start je met de RugTest, het Fysio-programma, of kun je meteen van start met het Back2Core en KillerCore programma.

Het RugFit Back2Core Programma bestaat uit vijf levels. Volgens het “uienringprincipe” trainen we de verschillende ‘ringen’ in je lichaam van binnen naar buiten.

• Level 1: De wervelkolom soepel maken met mobilisatie-oefeningen
• Level 2: De orgaanfascie soepeler maken en ‘open ademen’ met breath-release technieken
• Level 3: De diepe vezels van de diepe spieren (de diepe ‘binnenband’) verstevigen
• Level 4: De oppervlakkige vezels van de diepe spieren (oppervlakkige ‘binnenband’) verstevigen
• Level 5: De oppervlakkige spieren ( de ‘buitenband’) verstevigen

Het RugFit KillerCore programma, activeert eerst de diepe en daarna de oppervlakkige spieren voor het beste resultaat. Denk hierbij aan het “uienringprincipe”. Het wordt een echte ’bootcamp’ door na de langzame uitvoering de snelle explosieve bewegingen te doen totdat de spieren compleet verzuurd en uitgeput zijn!

Alle programma’s zijn uitgebreid en duidelijk beschreven en inclusief voorbeeldfoto’s in een hand-out verwerkt. Met deze hand-out kun je ná de persoonlijke uitleg en de instructies van de personal trainer aan de slag en het programma van dat moment geheel zelfstandig doorlopen. Uiteraard is het ook altijd in overleg mogelijk om het programma onder persoonlijk begeleiding te doorlopen.

Tarieven:

Intake met uitleg Stappenplan, doorlopen RugTest, uitleg RugFit Fysio oefeningen: €45,-

Vervolgconsulten (Evaluatie, wisselen van level/programma, incl. uitleg oefeningen): €30,-

 

Sport-specifiek Trainen

Samen met je teamgenoten fit blijven of beter worden?! Het kan!! Specifieke Off-Season of In-Season training, alleen of samen met je teamgenoten om fit te blijven of beter te worden is nu makkelijker dan ooit. Werk in een groep of apart aan het verbeteren van b.v. snelheid, wendbaarheid, explosiviteit, sprongkracht of conditie.
Sport-specifiek trainen is geheel gericht op sporters. Bijvoorbeeld sporters die een blessure hebben opgelopen en moeten revalideren of voor sporters die een (top)prestatie willen neerzetten en zich daarvoor willen voorbereiden of voor sporters die zich willen verbeteren op technisch en conditioneel vlak.

Sport-specifieke training kan zonder risico op overbelasting worden ingepast in je wekelijkse clubtrainingen. Er zijn verschillende abonnementsvormen mogelijk; One-on-One (1-op-1 met trainer), DUO (2-op-1 met trainer), SMALL GROUP (min. 4/max. 6 pers. op 1 trainer)

Tarieven:

1 x per week One-on-One Sport-specifiek Training abonnement: €192,50 per mnd (€45,-per les)

1 x per week One-on-One Sport-specifiek Trainen abonnement: €172,50 per mnd/6 mnd (€40,- per les)

1 x per week One-on-One Sport-specifiek Trainen abonnement: €152,50 per mnd/12 mnd (€35,- per les)

2 x per week One-on-One Sport-specifiek Trainen abonnement: €327,50 per mnd (€38,- per les)

2 x per week One-on-One Sport-specifiek Trainen abonnement: €297,50 per mnd/6 mnd (€34,- per les)

2 x per week One-on-One Sport-specifiek Trainen abonnement: €267,50 per mnd/12 mnd (€30,- per les)

1 x per week DUO Sport-specifiek Trainen: €125,- per pers. per mnd (€30,- per les)

1 x per week SMALL GROUP Sport-specifiek Trainen: €95,- per pers. per mnd (€23,50 per les)